Weer heel wat meegemaakt - Reisverslag uit Nosara, Costa Rica van Jolieseersterondreis - WaarBenJij.nu Weer heel wat meegemaakt - Reisverslag uit Nosara, Costa Rica van Jolieseersterondreis - WaarBenJij.nu

Weer heel wat meegemaakt

07 Augustus 2014 | Costa Rica, Nosara

Het heeft even geduurd maar hier is weer een verslag.
Op het moment dat ik het vorige verslag plaatste, was het inderdaad prachtig weer. Begin van de avond sloeg dit ineens keihard om. We zaten net in het restaurant rond een uur of 18u, toen het ineens heel erg begon te regenen. Beetje jammer voor ons weer want we hadden net alle regen achter ons gelaten. In Samara had het weken niet geregend en was het alleen maar heel mooi. Dor is terug gelopen met een paraplu van 1 van de andere gasten om een paraplu bij de lodge te gaan halen. Terug liepen we tot onze enkels op verschillende plekken, in het water. Het is vanuit het niets ineens erg veel water en alles komt ook heuvels en bergen af waardoor het natuurlijk ook echt modderwater is geworden. Het is blijven stort regenen tot 03u 's nachts en met de onweer erbij en het uitvallen van de stroom, was het weer een heerlijk nachtje. Gelukkig hadden we een alarm lamp, dit zijn ze verplicht om te hebben. Je ziet werkelijk geen hand voor ogen.
De ochtend erna, kregen we geen ontbijt aangezien we vergeten dit voor 17u de middag door te geven. Echt belachelijk en ze maakte ook echt geen uitzondering. Gelukkig hadden we flink wat fruit gekocht en water, want we zouden die ochtend een hike gaan doen. Nog even kwamen we mensen tegen die ook in onze lodge verbleven en wat later gingen eten. Wij waren toen al weg maar zij liepen op de terug weg tot aan de knieeen in het water en hebben zelfs nog geholpen met tafels en stoelen te pakken die wegdreven.
Op de weg naar de jungle kwamen we een bakker tegen en hebben we heerlijk vers stokbrood gegeten. Met dus toch nog een goed gevulde maag konden we gaan wandelen. Opeens liep er een hond met ons mee van 1 van de lodges langs de weg, en zij heeft het ruim 2uur met ons volgehouden. Arme beest was kapot want de wandeling verliep even anders dan we verwacht hadden. Toen we uiteindelijk aankwamen helemaal beneden, we moesten een flinke trap af naar het strand en daar hebben we even gerust, Gedronken en fruit gegeten en heeft Jolie met de heremietkreeftjes gespeeld. We hadden van takken een huisje gemaakt en daar deed Jolie de heremietkreeftjes steeds weer in. De beestjes blijven natuurlijk niet in het huisje en was het een lekkere bezigheidstherapie voor haar.
Omdat we niet weer heel de weg terug omhoog wilde, dachten we dat we langs de rotsen op het strand terug konden lopen. Dor ging even voorop om te kijken en volgens hem konden we goed lopen daar en uitkomen op een ander strandje. Toen we eenmaal een paar minuten geklommen hadden, liepen we vast. Helaas konden we niet verder en ook de hond was helemaal stuk. Met Jolie op zijn rug en sommige stukjes het tillen van de hond, liepen we dat hele eind weer terug. Heet, conditie ver te zoeken en dus lichtelijk kapot hebben we wel genoten van alles om ons heen. Brulapen gezien, vele krabben en mooie eekhoorns. Die zijn hier best groot en bruin met een grijze staart.
De middag hebben we lekker niks gedaan, weer een pizza gehaald en een fles wijn en heerlijk afgekoeld in het zwembad. Einde middag weer naar een leuk tentje geweest waar we de dag ervoor ook zaten en een drankje gedaan. Aan het strand met ietwat regen en weer zon waardoor er werkelijk een prachtige regenboog verscheen boven de zee.
Jolie stapt ook op ieder tafeltje weer af om met toeristen te kletsen, nederlanders, spanjaarden, duitsers het maakt niet uit Madam verteld haar verhaal wel. Ook zorgt ze ervoor dat ze niet wordt vergeten en stapt dan weer op de over af om te vragen waar haar patatjes blijven :-)
De ochtend erna, na een zeer slecht ontbijt waarover we geklaagd hebben, zijn we vertrokken naar Tambor. Helaas zijn er dus 2 plekken met deze naam en onze tomtom kent er maar 1. Je raad het al, de verkeerde. Ipv 3 uurtjes rijden hebben we er ruim 10 uur over gedaan. Om toch maar te proberen de snelste route te pakken, zijn we met de ferry gegaan. Helaas moesten we 1,5 uur wachten maar het was het allemaal waard, uiteindelijk. We hadden boot nummer 3 en dat was een echte feest boot. Het was 17u en er werd muziek gedraaid, er kon gegeten worden en drankjes worden gedronken. Jolie stal de show weer en heeft wat afgedanst. Iedereen kreeg ze natuurlijk weer aan het lachen.
De tocht duurde 1,5 uur en kwamen we dus in het donker op een eiland waar het pikkedonker was. Meeste plekken geen verlichting. Uiteindelijk om 20u kwamen we aan bij het prachtige resort Tango Mar. Wauw, het was donker en het was dus nog een ander gezicht dan in het daglicht maar het was nu al genieten. Prachtige kamer met inloop douche en bubbelbad. Uitzicht op de zee en 1 minuut lopen naar het restaurant en bar. Eten in het restaurant aan zee, was een prachtig moment na zo'n lange dag. Het eten was ook erg goed.
De dag erna was natuurlijk een nog grotere verrassing, want toen zagen we alles bij daglicht. Zo ontzettend mooi allemaal. We hebben die ochtend een korte hike gedaan naar een waterval nadat we eerst een stuk over het eiland hadden gereden. Ook onderweg weer veel mooie dieren gezien.
Na de hike zijn we gaan relaxen en hebben heerlijk in het zwembad gelegen en gekletst met een gezin uit Denemarken.
Om 16u had ik een massage geboekt en keek hier erg naar uit. Maar deze was echt niet fijn!!! Heb zelfs blauwe plekken op mijn benen zo heftig masseerde ze. Ze ging zelfs boven op me zitten en was erg hardhandig haha. Nu kan ik erom lachen maar op het moment zelf werd ik niet heel blij.
Na een heerlijk uurtje relaxen in m'n eentje in de hangmat aan de zee, zijn we nadat Jolie wakker was gaan dineren. Wederom voortreffelijk lekker gegeten.
De dag erna was het weer tijd om te gaan helaas, gelukkig konden we nog even zwemmen en heeft Jolie een klein stukje mee mogen rijden op het paard.
Met de boot van 11u weer op weg naar de volgende bestemming.