Eindelijk is het bijna zover - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Jolieseersterondreis - WaarBenJij.nu Eindelijk is het bijna zover - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Jolieseersterondreis - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het bijna zover

11 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Den Haag

Bijna een jaar geleden, terug van een weekje Kroatie. Natuurlijk veel te kort. Beide eens, dat we niet meer zover gaan reizen voor een weekje met de auto. Het rond reizen zit alweer ver voor Kroatie in ons hoofd. Ik wilde toen naar Maleisie, maar Dor dacht daar anders over en vond zo'n reis toch nog iets te veel van het goede voor onze kleine meid. ;-) Jammer, want mijn vingers jeukte alweer.
Eind augustus 2013 besloten we dus om dit jaar naar Costa Rica te gaan. En op 15 september de eerste stappen gezet. Eerst bij een reisbureau een offerte gevraagd maar dit werd veel te duur. Dat kan en moet goedkoper vond ik en ben heerlijk zelf gaan uit vogelen. Het reisschema van het bureau was prima, maar heb nog zelf wat plaatsjes er tussen gevoegd.
Erg leuk om contact te zoeken met mensen van hotels en lodges. Alles was nog zo goed als vrij, dus boeken maar. 20 Juli is het zover, eerst op het gemak naar Dusseldorf, overnachten in het airport hotel om vervolgens de volgende ochtend om 09.15 te gaan vliegen. Aangezien ik geen held ben met vliegen, wil ik alles rustig aan doen en geen stress over brengen op Jolie. Easy going, net zoals de rest van onze reis eruit zal gaan zien.

Ik zal proberen dagelijks of regelmatig een verslagje te plaatsen. Tot 10 augustus, pura vida :-)